Телевизионна пропагадна и културата на контрола на съзнанието

Малко теми представят неоспоримия прозорец в модерното общество, чиято електронна версия на реалността представена телевизионни програми.

Тази технология не изисква интерактивни способности или поницателност на критическо мислене. Само да се види и да изпадне в съновен транс.

Телевизията е предпазливият убиец, който прониква в 114.7 милиона американски домове.

Според Нилсън намалението на процента на американските домове, притежаващи телевизионен апарат (влизане на телевизията), който се е намалил на 96,7 процента от 98,9 процента.

Това на свой ред трябва ли да предположи понижение или е просто резултат от заместването на интернет?

С процъфтяването на кабелните канали и излъчването 24 часа дневно, пристрастяването към телевизията повлиява страхотно на възприемането и драматично изключва нормалните междуличностни отношения.

Мелиса Мелтън цитира следното в своята статия TV – Вашият контролиран разум.

„Съгласно с доклада на Нилсън от миналата година, средностатистическият американец, по-голям от 2 години, гледа повече от 34 часа телевизия седмично, освен поне три часа записано излъчване.

Докладът също е показал, че количеството от време, което прекарват гледайки телевизия се увеличава с възрастта ни.“

Това досадно вмешателство в личното време и пространство, често се нарича забавление.

Емисиите, които сами се котират като новини или бизнес програми се преструват, че предлагат полезна информация. Спортният обхват няма никаква претенция да представя значителни социални съдържания. Въпреки това широки сегменти от населението са обгърнати от детското упражнение за фалшиво обожествяване на герои.

Телевизионните репортажи за политика са мизерни според всички журналистически стандарти. Бизнесът с телевизията има малко общо с точната хроника на събитията или значението на решенията и действията.

Полезно е да се разберат целите на производителите на съдържание и основната цел зад културните загадки, преглед на теориите за контрол на съзнанието и техниките, използвани от средствата за комуникации, които са добре документиран източник, който скицира как средствата за комуникация функционират в действителност.

Изследвайте детайлите и си извадете свои собствени изводи.

„Средствата за комуникация са най-мощният инструмент, използван от управляващата класа за манипулация на масите. Придава им форма и оформя мненията и поведенията и дефинира кое е нормално и приемливо.

Тази статия анализира функционирането на средствата за комуникация чрез теориите на главните мислители, тяхната властова структура и техниките, които използват с цел да се разбере истинската им роля в обществото“.

Заключението в крайна сметка е валидно обобщение.

„Липман, Бернайс и Ласуел са обявили, че аудиторията не е способна да реши собствената си съдба, че това е съпътстваща цел на демокрацията.
На свой ред са помолили една криптокрация, едно скрито правителство, управляваща класа да бъде натоварена с ‘обърканото стадо’.

Като продължат да се прилагат техните идеи в обществото е все по-очевидно, че невежото население не е спъкна, срещу която управляващите трябва да се изправят: То е нещо желателно и фактически е необходимо за да се осигури абсолютно лидерство.

Едно невежо население не знае своите права, не търси по-голямо разбиране на проблемите и не поставя под въпрос властта. Просто следва тенденциите. Популярната култура снабдява и храни невежеството като постоянно служи за жестоко забавление като изпъква дегенериралите известни личности да бъдат поставяни в култ.

Много хора ме питат:

‘Има ли начин да се спре това?’

Да, има.

СПРЕТЕ ДА КУПУВАТЕ БОКЛУКА ИМ И ПРОЧЕТЕТЕ КНИГА.

Такова смислено решение като изгасяне на екрана на дезинформацията не е опция за повечето типични пънове, които се мислят за нормални и добре образовани граждани.

Обществото е пълно с маргинално подчинени функционални слуги и ентусиасти. Удовлетворението се съди по действията, не само по чувството.

Целта е била винаги едно сляпо и послушно население, вечно разсеяно за сериозните проблеми и за съзнаването и разбирането на връзките и крайните цели зад световните събития.

Най-дълбоката употреба на тези техники на средствата за комуникация обикновено говорят за теми като Война и Мир: Средства за комуникация и Война.

Университетът Станфорд публикува този разказ от Джони Манзария и Джонатън Брък, „Използване на средствата за пропаганда за убеждаване на действията на хората, вярванията и поведението им. Media’s Use of Propaganda to Persuade People’s Attitude, Beliefs and Behaviors

„Пропагандата е толкова мощна, понеже всички са податливи към нея. Това е така, както обяснява Робърт Чалдини, експерт по влияние. Дължи се на това, че съществуват хора, които се движат бързо в сложен свят. С цел да се взаимодейства с него, имаме нужда от кратки пътеки.

Не може да се очаква да се признаят и анализират всички страни на всеки човек, събитие и ситуация, които намираме само в един ден.

Нямаме времето, енергията, нито способността да обработим информацията и вместо това често трябва да използваме стереотипите си, нашите златни правила, за да класифицираме нещата съгласно някои ключови характеристики и след това да отговорим без да мислим когато една или друга от тези начални характеристики присъстват (Чалдини 6).

Ако ли пък това кара хората да са много чувствителни към пропагандист, който разбира убеждаването, обикновено това е най-ефикасния начин на поведение и в други случаи е просто необходимо.

Освен това пропагандата включва засилването на митовете и социалните стереотипи, които са толкова вкоренени в една култура, в която често е трудно да се разпознае посланието като пропаганда.“

Действието на подобни практики е,

„Най-ефикасния начин да се държат и в други случаи е просто необходимо“, това е по-тревожно и несъмнено пасва в калъпа на това как работи телевизията.

Цитираните примери в това изследване говорят за външнополитически теми.

Въпреки това резюмето на „Как да се предпазим от пропагандата“ заслужава един поглед.

„Като резултат от нашата нарастваща сложност за построяване на цивилизацията ни сме създали толкова сложна среда, толкова забързана и натоварена с информация, която имаме все повече, отколкото да се изправим срещу начина, по който го правят животните, от които сме произлезли отдавна.

Следователно от изследвания за случаи за това как средствата използват пропагандата, можем да разберем, че средствата за комуникация правят повече от това да представят факти и информация.

Средствата имат способността на експлоатират тактики за убеждаване за точната цел на пропагандата: разпространение на идеи, информация или слухове с цел да се подпомогне или да се навреди на институция, кауза или на човек.“

Сега помислете върху свалянето на отговорност от този академичен проект:

„Не настояваме, че пропагандата е лоша, бяхме се опитали да покажем, че обикновено е полезна да отговори на съобщенията без да се замисля, и че единствения истински начин да се защитим от нея е да осъзнаваме повече тактиките, които са били използвани.“

Фил Зимбардо също прави препратки в това изследване.

1. Осъзнавайте общата перспектива, която други използват, за да маркират проблема или въпроса, който ни тревожи, тъй като приемането на рамката им по думите им им дава голямо предимство.

2. Бъдете осезателни към изискванията на средата, колкото и банални да изглеждат: групови правила, групов натиск, властови символи, лозунги и обещания. Не вярвам в простите решения на сложните лични, социални и политически проблеми.

3. Накрая трябва да напомним, че не е достатъчно да се протестира устно – човек трябва да е склонен да не се подчинява, да предизвиква и да страда от последствията, последващи тези действия.

Свържете това мислене с телевизионните програми и сериалите, които споделят необоснованата визия на аудиторията.

Може да бъде функционално реалистично да не очакваме разграничаване на актуално събитие от посредственото множество, но какво мотивира тези разсеяни частни зрители да абсорбират посланието за промиване на мозъка?

Да избягат от реалността, вероятно е най-подходящият отговор. Въпреки това зависимостта да се откажете от личната отговорност и да живеете според принципа на личната цялостност е прекалено трудно за болшинството. Най-лесния път е да се вярва на боклука, с който ни храни екранът на телевизора.

Неоезикът се е превърнал в доминантната култура и телевизията е главното средство за разпространяването на лъжите и измамите.

Джак Блъд преставя кратко обобщение в TV – Контрол на съзнанието – Защо мислиш, че го наричат програмиране?

„Веднъж щом системата работи, знаейки колко е лесно да се контролира съзнанието на едно затъпяло население е било добре тренирано и някои биха могли да кажат, социално проектирано никога да не поставя под въпрос властта, никога да не мисли извън кутията, никога да не търси уреждане на сметки и никога да не мисли само.

Лесно манипулирани, милиони хора са обусловени да вярват от много ранна възраст, че всяко нещо, което излъчва телевизията е свещено.

Следователно всичко, което виждат е реалност и всичко, което чуват е истина. Представители и репортери се превръщат в доверени личности, които изразяват актуални мнения, чиято достоверност е рядко или никога, поставена под въпрос.

Статуквото е усъвършенствало пропагандиращата си машинация като създава реалности, които иска в обществото образувайки всяка истина, която е от по-голяма полза, не за обществото, а за себе си.

Всяка реалност, която искате да се създава и да се разпространява е бързо възприета от население, жадно да се храни от млечните жлези на телевизията.

Статуквото, корпоративният свят и правителството години наред са ни казвали как и какво да мислим, как да действаме, на кого да се подчиняваме и накъде да продължава осъждайки умовете ни на подчинение, животите ни на конформизъм и на мълчаливо съгласие“.

Не е ли време да се направи пречупване на този само-индуциран затвор от образи и звуци, които излизат и се разливат в машинацията на телевизията?

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s