Тормоз или насилие в училище

Училищният тормоз се състои в продължително и обмислено вербално или физическо лошо отношение, което получава детето от друг или други, които се държат с него жестоко с цел да го подчинят, сплашат, заплашат или да вземат нещо от него чрез шантаж и който е под достойнството на детето и неговите основни права.

Искаш ли да знаеш дали страдаш от училищен тормоз?

Помисли малко какъв е училищния ти живот. Предлагаме списък от видове поведение на училищно насилие, за да разбереш кои от тях ти се случват.

– Крещят ми
– Правят подигравателни или пренебрежителни жестове към мен
– Подиграват се на това как изглеждам
– Обвиняват ме за неща, които не съм казал или направил
– Разказват лъжи за мен
– Обиждат ме
– Смеят ми се когато сгреша
– Не ми говорят
– Не ме оставят да говоря
– Назовават ме с прякори, които не ми харесват
– Не ми позволяват да играя с тях
– Заплашват да ме набият
– Бутат ме

Ако някои от тях или други подобни ти се случват често е много вероятно да си жертва на училищно насилие.

Вашият коментар

